donderdag 10 maart 2011

Uitstelgedrag - planagenda

Hallo iedereen,

Een slimme tip heeft me geholpen zodat ik minder uitstelgedrag vertoon.  Het was regelmatig dat ik 's avonds nog door moest werken omdat er aantal deadlines niet waren gehaald, een vergadering was niet voorbereid, een rapport niet gemaakt, ...

De tip van een dagelijks todo-lijstje heeft bij mij de truc gedaan, maar natuurlijk heb ik het even aangepast.  Ik gebruik eigenlijk een agenda hiervoor waar ik in noteer welke afspraken en taken ik die dag gepland heb.  Ik schrijf er ook al direct bij wanneer ik plan van de afspraak voor te bereiden (als er een voorbereiding bij hoort) en op de dag wanneer ik gepland heb van de voorbereiding te doen, schrijf ik dan als taak bvb vergadering voorbereiding. Naast de voorbereidingen etc, schrijf ik ook nog taken op de dagen.  Hieronder een voorbeeld van de invulling van de agenda.

Image Hosting by PictureTrail.com

Gedurende de dag komen daar meestal nog wel taken bij, of dingen die ik niet mag vergeten.  Soms wordt het een heel gekribbel, maar het is een planagenda en er moet dus in gewerkt kunnen worden.  Hieronder een foto van twee dagen in februari.

Image Hosting by PictureTrail.com

Gebruiken jullie ook een planagenda?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten